Support

Herunder finder du svar på de fleste spørgsmål. Finder du ikke svar på dit spørgsmål her, så kontakt os og vi hjælper dig hurtigt videre. Telefonen er åben man - tors: 8.30 - 16.00 og fre: 8.30 - 15.30

Problemer med login

Problemer med login på Ejendomsdata webportalen eller mæglersystemet

Det kan skyldes, at jeres adgang er blevet låst. Dette kan ske, hvis ikke I har fået skiftet adgangskoden rettidigt, eller hvis I taster adgangskoden forkert 3 gange i træk.

Det er vigtigt, at I af sikkerhedsmæssige årsager skifter adgangskode til enten Ejendomsdata webportalen eller jeres boligsystem minimum hver 60. dag. Det er en god ide, at det er en fast person, der gør det hver gang.

Bestil ny kode
Er jeres konto låst, skal du bestille en midlertidig adgangskode – en såkaldt opstartskode. For at få tilsendt opstartskoden skal du bruge jeres brugernummer/kundenumre og sikkerhedskode – begge kan du finde på jeres faktura, betalingsoversigt eller i jeres oprettelsesbrev. Opstartskode kan bestilles her.

Når du har modtaget opstartskoden, kan du logge på og ændre adgangskoden under punktet “Skift adgangskode”.

Brugernummer og adgangskode er ens for alle medarbejdere i jeres butik/afdeling.

Er du ejendomsmægler, skal du bemærke, at der er forskellige brugernumre/kundenumre til hhv. Ejendomsdata webportalen og jeres boligsystem.

Problemer med login på e-bolighandel

Du skal bruge NemID Medarbejdersignatur og have tildelt rettigheder for at kunne logge på e-bolighandel. Rettighederne tildeles af jeres NemID-administrator. Når NemID-administratoren har tildelt dig rettigheder til e-bolighandel, kan du logge på portalen.

Du kan læse mere om NemID Medarbejdersignatur her.

Brugernummer/kundenummer og sikkerhedskode

Brugernummer/kundenummer og sikkerhedskode findes på betalingsoversigten fra jeres bank eller på oprettelsesbrevet fra e-nettet. Kan du ikke finde jeres faktura, bedes du ringe til e-nettets kundeservice på 33 73 04 44.

Kunde hos e-nettet

Ny kunde

Ønsker du at blive oprettet som ny kunde og abonnere på et eller flere af e-nettets produkter, skal du oprette dig her.

Du vil herefter modtage et oprettelsesbrev med information om, hvordan du kommer i gang.

Hvis du allerede er kunde og ønsker at abonnere på flere produkter, skal du følge samme fremgangsmåde, som var du en ny kunde.

Opsigelse af aftale

Hvis du ønsker at opsige din aftale med e-nettet, skal du gøre følgende:

Hent og udfyld opsigelse.

– Send dokumentet til os som brev, fax eller

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis der er noget, vi kan hjælpe dig med eller gøre bedre. Brug supportformularen øverst på siden eller ring til e-nettets kundeservice på 33 73 04 44.

Ejerskifte i mæglerbutik

Hvis din mæglerbutik skifter ejer, skal du tegne en ny aftale med e-nettet. Det gør du her.

Brugervejledninger og forretningshåndbøger

Arbejder du i et penge- eller realkreditinstitut, kan du finde brugervejledninger og forretningshåndbøger til alle e-nettets produkter på Sektorinfo.

Er du ny bruger på Sektorinfo, skal du skrive til for at få loginoplysninger.

Priser og faktura

Hent fakturakopier og kontoudtog

Du kan altid hente jeres fakturakopier og kontoudtog her.

For at logge ind skal du bruge jeres brugernummer/kundenummer og sikkerhedskode – begge kan du finde på betalingsoversigter eller i jeres oprettelsesbrev.

Fakturering og Betalingsservice

I bliver faktureret én gang om måneden. Betaling for abonnement hos e-nettet bliver faktureret forud, og betaling for ejendomsinformationer faktureres bagud.

I kan spare faktureringsgebyret ved at tilmelde jer Betalingsservice her.

Fakturering for skuffesag

Ved e-dokumentation registreres udbud via jeres boligsystem, hvorfor du bliver faktureret for udbud, uanset om de annonceres eller ej.

Dobbelt fakturering

Hvis du er blevet faktureret to gange for samme ejendom (adresse), kan det skyldes, at vi både modtager informationer fra jeres boligsystem og fra annoncering af boliger i forbindelse med registrering af udbud.

Vi matcher ejendommene på Kommune- og ejendomsnummer, og hvis en ejendom er registreret med forskellige numre i hhv. boligsystemet og annoncen, bliver ejendommen faktureret to gange. Hvis du har sådanne sager, er du velkommen til at kontakte os på eller på telefon 33 73 04 44.

Hvad er e-dokumentation?

e-dokumentation er en prismodel til ejendomsmæglere. Det månedlige abonnement giver ubegrænset adgang til data i forbindelse med vurdering og kommissionering.

Når en ejendom kommer i udbud, faktureres der for dokumentationen for ejerbolig, fritidshus & landbrug samt erhverv, grunde & projektsalg. Dokumentation af andele og leje udløser ikke fakturering.

Hvad er e-bolighandel bonus?

e-bolighandel bonus er et arbejdsvederlag per gennemført handel gennem e-bolighandel, der ydes til ejendomsmæglere for dokumentation og digitalisering af ejendomshandelen.

Bonus udbetales, når du har lagt en underskrevet købsaftale (både køber og sælger) samt dokumentation i e-bolighandel. Detaljer om bonussen fremgår under ’Priser’.

Priser og abonnementer

Du kan læse mere om priser, e-dokumentation og e-lånesag her.

Se priser her