I e-nettet samarbejder vi med hele den danske finanssektor, ejendomsmæglere og advokater om at skabe gode, digitale brugeroplevelser for kunderne. Det betyder, at du har gode muligheder for at få masser af faglige udfordringer uanset din baggrund og arbejdsområde.
Vi ser det som vores ansvar, at du udvikler dig både fagligt og personligt.
Det betyder, at vi prioriterer at øge dine kompetencer og samtidig videreudvikle e-nettet som den fagligt stærke arbejdsplads vi er.
Som ansat i e-nettet har du rig mulighed for at deltage i sociale aktiviteter med dine kolleger.
Vi har en aktiv personaleforening, en løbeklub og fælles morgenmad hver fredag – og fredag eftermiddag mødes vi over en øl, en vand eller et glas vin og ønsker god weekend.
e-nettet har kontor i Antonigade i indre København, få minutters gang fra Kongens Nytorv og Nørreport og tæt på det hele. Kommer du på cykel, kan du parkere den i gården.
Vi er nabo til et væld af caféer og hyggelige gader, hvilket giver rigtig gode muligheder for at holde møder ude af huset eller som walk and talk – og inden I går, kan I tanke en kop kaffe to go i receptionen.
Hos e-nettet har vi indrettet kontoret i forskellige aktivitetsbaserede zoner. Det betyder, at du frit kan vælge en plads, som passer til dagens aktiviteter – og som giver dig mulighed for en ny sidemand M/K hver dag.
Det, der især tiltrak mig ved e-nettet, var koblingen mellem forretningen og det digitale/tekniske samt muligheden for at arbejde med kæmpestore projekter, som favner bredt i den finansielle sektor.
Som forretningskonsulent har jeg både forvaltnings- og udviklingsopgaver. Jeg synes det er superfedt at sidde med begge dele, og når man som jeg har en teoretisk baggrund, er det superfedt at komme ind i maskinrummet.
Det bedste ved at arbejde i e-nettet er at være med til at skabe vital infrastruktur til finanssektoren og samfundskritiske digitale løsninger, som de fleste danskere gør brug af hver eneste dag. Og så er det selvfølgelig et stort plus, at det er et rigtig rart sted at være.
Jeg er uddannet fra CBS i Organizational Innovation and Entrepreneurship og har været i e-nettet i godt et halvt år. Inden jeg kom til e-nettet, arbejdede jeg i forskellige startups og ville gerne prøve noget mere veletableret.
God kombination af forvaltning og udvikling
Som forretningskonsulent har jeg både forvaltnings- og udviklingsopgaver, og jeg synes det er superfedt at sidde med begge dele. Jeg arbejder blandt andet med forvaltning af Digital Tinglysning og udvikling af en løsning, der understøtter GDPR-lovgivningen i forhold til udveksling af restgældsoplysninger.
Ind i maskinrummet
Når man som jeg har en teoretisk baggrund, er det superfedt at komme ind i maskinrummet og løfte nogle af de praktiske opgaver, der skal løses for at tingene fungerer. Og fordi jeg ikke er bankuddannet, har jeg fået mulighed for at tage en uddannelse inden for bolig og boligkredit. Det giver rigtig meget værdi i mit daglige arbejde, at jeg nu har en grundlæggende viden om realkreditsystemet og kender terminologien.
Nemt at få ny viden
Jeg arbejder tæt sammen med mit team og vores eksterne udviklere. Som person er jeg meget nysgerrig, og det passer rigtig godt til e-nettet, fordi det er nemt at opsøge viden. Hvis der er noget jeg ikke forstår, så spørger jeg, og folk er meget imødekommende uanset hvor i organisationen de sidder. Vi har en flad struktur, og det er nemt at tage en snak med såvel de nærmeste kolleger som den øverste ledelse henover skrivebordet.
Løsninger, der påvirker danskernes hverdag
I e-nettet er der virkelig højt til loftet og masser af faglige udfordringer. Noget af det, der tiltrak mig, er vores unikke position i den finansielle sektor. At arbejde i e-nettet har givet mig en større forståelse for, hvordan den finansielle sektor hænger sammen og samarbejder på tværs.
Det bedste ved e-nettet som arbejdsplads er opgaverne og kollegerne. For mig er begge dele vigtige. Mit råd til andre, der overvejer at søge job i e-nettet, er at man skal være god til at arbejde sammen med andre, men man skal også være i stand til at tage selvstændige beslutninger og komme med anbefalinger til løsninger, som de andre muligvis ikke har tænkt på.
Jeg startede i e-nettet som studentermedhjælper. Efter halvandet år og en fuldført uddannelse som Cand. Soc. i jura er jeg nu fuldtidsansat i Legal, Compliance & Security. Her løser jeg opgaver inden for primært det juridiske område, men også bl.a. compliance og risikostyring. På sigt er det planen, at jeg også skal have et dybere indblik i og bidrage til e-nettets arbejde med IT-sikkerhed. Jeg har en bred kontaktflade i organisationen og får på den måde et godt indblik i hele forretningen; og de forskelligartede opgaver betyder, at min dagligdag er afvekslende, spændende og lærerig.
Unik position i den finansielle sektor
e-nettet er en interessant arbejdsplads. Noget af det, der tiltrak mig, er vores unikke position i den finansielle sektor. At arbejde i e-nettet har givet mig en større forståelse for, hvordan den finansielle sektor hænger sammen og samarbejder på tværs – og på sigt danner det et godt afsæt for den videre karriere.
Får det bedste ud af det meste
e-nettet er en dynamisk arbejdsplads, hvor der sker rigtig meget. Folk er utrolig hjælpsomme og har stor forståelse for hinanden. Jeg oplever, at mine kolleger i forretningen forsøger at få det bedste ud af alting, også selvom vi fra Legal, Compliance & Security til tider kommer med opgaver, som måske kan opleves besværlige og tidskrævende.
Der er virkelig højt til loftet og masser af faglige udfordringer. Med afsæt i al den viden som jeg tilegnede mig som studentermedhjælper har min læringskurve været meget stejl som fuldtidsansat. Skiftet føltes naturligt og var ikke svært. Jeg har fået mere ansvar og plads til selvstændigt at løbe med opgaverne, og samtidig oplever jeg at få utrolig god opbakning fra alle, som jeg arbejder tæt sammen med.
Sociale aktiviteter på tværs af virksomheden
Det sociale fungerer rigtig godt. Jeg sidder selv i bestyrelsen for personaleforeningen, hvori vi støtter sammenholdet i virksomheden med mange forskellige aktiviteter og arrangementer. Vi har også en løbeklub, som jeg synes er superfed. Derudover har vi en fredagsbar, som er et rigtig godt sted at mødes på tværs af virksomheden. Løbeturene og de øvrige sociale aktiviteter åbner op for en anden dialog, end man ellers ville have, og det synes jeg er meget givende.
Samarbejde og selvstændighed
Carina har arbejdet i e-nettet i ni år og udfyldt en række forskellige roller. Hun startede som test manager, blev sidenhen leder for test management-teamet og har de seneste tre år arbejdet med NemID/MitID-programmet. Som en del af dette er hun produktejer for NemID nøgleapp, der med to millioner unikke brugere og en høj brugertilfredshed er blandt Danmarks mest populære apps.
”Af mange årsager er arbejdet med NemID nøgleapp utrolig spændende. Først og fremmest er det et produkt, som de fleste – internt og eksternt – har en holdning til. Samtidig er det meget anderledes end hvad vi ellers har i produktporteføljen og har derfor krævet noget andet i forhold til fx drift end vores øvrige produkter.”
Carina har arbejdet i e-nettet i ni år og udfyldt en række forskellige roller. Hun startede som test manager, blev sidenhen leder for test management-teamet og har de seneste tre år arbejdet med NemID/MitID-programmet. Som en del af dette er hun produktejer for NemID nøgleapp.
Carina er uddannet erhvervssproglig bachelor og kom ad omveje ind i den finansielle sektor, hvor hun efter nogle år som rådgiver i et realkreditinstitut tog springet til IT.
For tre år siden blev Carina en del af MitID, som i sommeren 2021 afløser NemID. e-nettet står for programledelsen på vegne af de danske banker og den offentlige sektor. Her er Carina blandt andet produktejer for NemID nøgleapp, der med to millioner unikke brugere og en høj brugertilfredshed er blandt Danmarks mest populære apps.
Et produkt, som de fleste kender og har en holdning til
”Af mange årsager er NemID nøgleapp en utrolig spændende opgave. Først og fremmest er det et produkt, som de fleste – internt og eksternt – har en holdning til. Samtidig er det meget anderledes end hvad vi ellers har i produktporteføljen og har derfor krævet noget andet i forhold til fx drift end vores øvrige produkter.”
I det daglige sidder Carina fysisk hos Digitaliseringsstyrelsen og er derfor kun ind i mellem i e-nettet. ”Men fordi jeg arbejder med NemID nøgleapp ved alle alligevel hvem jeg er og hvad jeg laver. Det er rart, at jeg stadig har følelsen af at være en del af organisationen, når jeg træder ud af elevatoren.”
Kommunikation, koordination og samarbejde
”Produktansvaret for NemID nøgleapp handler meget mere om kommunikation og omdømme end om teknik og drift. Det har krævet en vis modning hos e-nettet, og så har jeg brugt rigtig meget tid på at åbne døre hos Apple og Google og få etableret velfungerende eskalationsprocesser. Derudover ligger der et stort arbejde i at koordinere kommunikations- og presseberedskab med Digitaliseringsstyrelsen, Finans Danmark og Nets, som driver NemID.”
Til at understøtte sit arbejde har Carina en yderst kompetent produkt- og styregruppe. ”De stiller op med kort varsel og er til rådighed, når der er behov for at analysere problemstillinger eller træffe beslutninger.”
Samarbejdet med Digitaliseringsstyrelsen fungerer rigtig godt. ”Det har stor værdi, at jeg har min daglige gang hos dem, møder medarbejderne ved kaffemaskinen og udover nøgleappen også arbejder med MitID. Det giver kontinuitet,” forklarer Carina.
Sjovt og lærerigt
Spørger man Carina, hvad hun har lært af at arbejde med NemID nøgleapp, er noget af det første hun siger, at det har været sjovt og lærerigt. ”Derudover har det overrasket mig, hvor svært det er at få folk til at ændre vaner. Det er nogle sindssygt vigtige erfaringer vi gør os forud for lanceringen af MitID.”
Uanset om du har søgt en ledig stilling eller sendt din ansøgning uopfordret, vil vi, såfremt vi mener du matcher den ledige stilling, starte med at invitere dig til en 1. samtale med din kommende leder.
Er der et match efter den samtale, vil du modtage en invitation til 2. samtale, hvor din leder, din leders leder og HR deltager. I forbindelse med 2. samtale bruger vi logisk test, evt. case og personprofilanalyse. Du vil modtage to links til test og evt. case, som du skal gennemføre inden samtalen, hvor du vil få feedback fra HR. Efter 2. samtale vil vi tilbyde ansættelse til den rette kandidat og fremsende kontrakt.
Når kontrakten er underskrevet starter vores onboardingforløb. Du vil løbende modtage information inden din første arbejdsdag, og når du starter, har vi skræddersyet et onboarding program til dig. På den måde sikrer vi os, at du får den bedste start og relevant viden så hurtigt som muligt.
Du får også en buddy, som hjælper dig godt i gang, og løbende samtaler med din leder og HR for at sikre, at du trives i din nye stilling.
Nødvendige cookies hjælper med at gøre en hjemmeside brugbar ved at aktivere grundlæggende funktioner såsom side-navigation og adgang til sikre områder af hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere ordentligt uden disse cookies.
Disse cookies bruges til at indsamle information om hvilke sider som der bliver besøgt på vores site.
Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.